נהיגה בשכרות לנהג צעיר

עונש נהיגה בשכרות – מינימום שנתיים פסילת רישיון

נהיגה בשיכרות? מצבו של נהג צעיר חמור בהרבה

נהיגה בשכרות היא עבירת תנועה חמורה ורשויות האכיפה והחוק מתייחסות אליה בהתאם. במידה ויתברר כי נהג נתפס כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול בכמות העולה על המותר בחוק הוא ייענש בהתאם.

העונש המינימאלי שיוטל על  המורשע הוא שנתיים פסילת רישיון, פסילת רישיון על תנאי, קנס, ולרוב, מאסר על תנאי.

במקרים של נהיגה בשכרות נהג חדש או נהג צעיר – הרי מצבם חמור בהרבה מאשר נהג ותיק.

נהג מוגדר חדש בשנתיים הראשונות לאחר קבלת רישיון, ואילו נהג חדש צעיר נחשב כמי שטרם מלאו לו 24 שנים. ההגדרה ניתנת לבעלי סוגי רישיון שונים. בנוסף אליה יש הגבלות נוספות על נהג צעיר חדש כמו: תקופת נהיגה בנוכחות נהג מלווה והגבלת מספר הנוסעים שהוא יכול להסיע.

נהיגה בשכרות נהג חדש

בדיקות פופולאריות בגין עבירת שכרות לכאורה נעשות במספר אופנים. האחת על ידי בדיקת דם והשנייה על ידי נשיפה לתוך ינשוף.

נהג חדש שגילו פחות מ-24 שנים יוגדר כשיכור כאשר כמות האלכוהול המותרת בדמו נמוכה משמעותית מזאת אשר אצל נהג רגיל. במידה ויימצא אצל נהג צעיר אלכוהול בריכוז העולה על 50 מיקרו גרם בליטר אויר נשוף, או לפי בדיקת דם – בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם הוא יורשע.

לצורך השוואה אצל נהג ותיק – ההרשעה היא על לפחות 290 מיקרו גרם של אלכוהול בליטר אוויר או לפי בדיקת דם – 50 מיליגרם אלכוהול ב – 100 מיליליטר של דם.

ההבדל בין שני המדדים האלו גדול וניכר ולא בכדי. מטרת עונש נהיגה בשכרות הנלווה אליהם הוא ענישה והרתעה כמו גם חינוך הדור הצעיר לנהיגה נכונה. נהיגה בשכרות נפוצה אצל צעירים היוצאים לבלות והמטרה היא לצמצם את התופעה שנקראת “נהיגה בשכרות נהג חדש”.

נהג צעיר נוהג שיכור

לנהג צעיר כלל אסור לשתות אלכוהול

אי לכך, ניתן להרשיע נהג חדש צעיר בעבירת שכרות גם כאשר כמות האלכוהול המתגלית בגופו היא מינימאלית ביותר. המשמעות  המעשית היא, כי לנהג צעיר כלל אסור לשתות  אלכוהול לפני או בעת נהיגה.

הכמות המינימאלית שנקבעה בחוק מטעה מאוד כי גם כמות סמלית לנהג חדש צעיר יכולה לגרום לו לנהוג תחת השפעת אלכוהול. בדיקה נוספת שנעשית לעבירה זאת היא בדיקת מאפיינים.

מדובר בטופס שממלא השוטר שמבקש מהנהג לבצע מספר פעולות. בדיקת עמידה- יציבה או לא, הבאת אצבע לאף, בחינת צורת הדיבור, הלבוש והתנהגות. על פי בדיקה זאת ניתן להרשיע חשוד גם במצב בו מדדי האלכוהול אינם מוכיחים נהיגה בשכרות. הן התביעה המשטרתית והן בתי  המשפט מתייחסים בחומרה לנהג צעיר שנוהג תחת השפעת אלכוהול והעונשים  הנגזרים הם בהתאם.

עונש נהיגה בשכרות

ייעוץ בשלבים הראשונים ותידרוך בהתנהלות מול המשטרה – עורך דין נהיגה בשכרות

עורך דין תעבורה יכול לסייע במקרים שונים של עבירות נהיגה בשכרות לנהג חדש או צעיר. מומלץ לשכור שירותיו מיד בסמוך לקבלת הדו”ח. לרוב, נשכרים שירותיו על ידי הורים אשר רכבם שימש את הנהג בעת ביצוע העבירה.

עורך דין נהיגה בשכרות יכול לייעץ בשלבים ראשונים ולתדרך את הנהג הצעיר בהתנהלותו מול  המשטרה. כך, הוא יוכל למנוע נזקים ראשוניים שיהיה קשה לתקן אותם בהמשך. עבירת נהיגה בשכרות לנהג צעיר או חדש גוררת עימה, לרוב, פסילת רישיון אוטומאטית שמתבצעת על ידי קצין המשטרה האחראי על  המקרה. במקרה של הרוגים בתאונה יכול הנהג להיאשם בהריגה עקב הסיכון שהוא נוטל על עצמו בעת נהיגה במצב כזה.

תקופת הפסילה נקבעת לפי חומרת העבירה. בנוסף לכך, הוא יוזמן לבית משפט לשם מיצוי ההליכים  המשפטיים עימו. לא מן  הנמנע שהוא יקבל קנסות, ועונשי פסילה נוספים. החוק, למשל, מחייב, פסילת רישיון של 4 שנים למי שנתפס פעם שנייה באותה שנה בעבירת נהיגה תחת שכרות ועוד.

עורך דין תעבורה - Entezam

עורך דין תעבורה - Entezam

עורך דין בעל נסיון של מעל 10 שנים בתחום התעבורה. מתמחה ומייצג נהגים בעבירות נהיגה בשכרות, תאונות דרכים ועוד.

Leave a Replay

עורך דין תעבורה - Entezam

מומחה תעבורה בעל נסיון של 10+ שנים בתחום המשפט והתעבורה.

לייעוץ ללא התחייבות בתחום התעבורה

מאמרים אחרונים

לייעוץ חינם ללא התחייבות – 052-9787211